Ja fa un mes que tenim la Tarasca i la Cucafera a la classe. Quan van arribar les vam pesar i vam apuntar quants grams pesava cadascuna. Per poder anar veient si creixen o no, les anirem pesant cada mes. I per poder observar bé la diferencia d'un mes a un altre, hem fet una graella per anar observant amb gomets el canvi que van fent.
Aquest mes de desembre mig grup ha estat l'encarregat de pesar a la Tarasca, i l'altre mig ha pesat a la Cucafera.
Després cada grup ha posat els gomets corresponents a la graella, i hem pogut veure si "pesen menys", "pesen igual" o "pesen més" que abans. En aquest cas, les dues tortugues han crescut una mica i els gomets ens ajuden molt a veure quants grams més pesen, tapem els gomets que estan iguals i comptem els que hi ha de més.
I finalment, 4 encarregats de cada grup ens han explicat a la resta què han fet i què ha passat:
Vega: "Hem pesat la Tarasca".
Jana: "Ha costat perquè s'estava movent".
Marçal: "Primer pesava 13 grams i després l'hem tornat a pesar i ha arribat a un "1" i un "5".
Entre tots i totes comptem i veiem que un "1" i un "5" es llegeix "quinze"!
Blai: "Hem posat dos gomets més". I això vol dir que s'ha engreixat... "2 grams".
Guillem: "La Cucafera es movia molt també".
Dylan: "Al final se ha quedado quieta".
Aya: "La Cucafera pesava més".
Guillem: "Un gomet més"
Adam: "només un gram més".
A partir de pesar les tortugues no només treballem el pes com a mesura i la balança com a instrument, sinó que també ens anem familiaritzant amb diferents conceptes matemàtics com ara els quadres de doble entrada, els nombres i la quantitat que representen, les nocions de quantitat més que, igual que, menys que... i algunes operacions (suma i resta) que fem sense adonar-nos observant els gomets que hem posat de més o que n'hi ha de menys.
Cada més us anirem ensenyant com van pesant les tortugues!
Tarasca |
Cucafera |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada